Stixx wordt gespeeld in de richting van de klok. In zijn beurt neemt de startspeler een stokje naar keuze van het spelbord en legt het grijze stokje daarvoor in de plaats. In het vervolg van het spel neemt de speler in zijn beurt een stokje dat grenst aan het grijze stokje en legt het grijze stokje daarvoor in de plaats. De speler kan er ook voor kiezen zijn kleur bekend te maken. Dan mag hij eenmalig twee keer een stokje nemen. De speler kan ook raden naar de kleur van een medespeler, zolang de kleur van deze speler nog niet bekend is. Als het goed is, mag de actieve speler twee keer een stokje nemen. Is het niet goed, dan is zijn beurt direct voorbij.
Het spel eindigt zodra een speler de zeven stokjes van zijn kleur heeft verzameld of als er geen stokjes meer grenzen aan het grijze stokje en er dus geen stokje meer van het spelbord kan worden genomen. De speler die de meeste stokjes in zijn kleur bezit, is de winnaar van het spel. Bij gelijke stand wordt gekeken welke speler de meeste stokjes in een andere kleur heeft verzameld.