Vier en drie dezelfde muntjes
In Toru worden er elke beurt muntjes doorgegeven. Bij het doorschuiven van het muntje roepen alle spelers TO en bij het pakken van het muntje RU. Zo voorkom je dat sommige spelers veel sneller dan anderen doorschuiven. In Toru is het de bedoeling dat je 4 dezelfde muntjes plus nog eens 3 dezelfde muntjes op je scorebord verzameld. Heb je eenmaal 4 plus 3 dan roep je TORU en pak je zo snel mogelijk een draak van het midden van de tafel. Wie zonder draak zit heeft pech, want die krijgt geen punten. Wie als eerste 8 punten heeft, wint het spel.
Draken
Wil je dus punten verdienen in Toru, dan moet je dus snel naar de draken die op tafel staan grijpen. Bij aanvang van het spel pak je naast 7 muntjes om door te geven ook een drakenfiche. Dit fiche heeft de kleur van een van de vier draken in het spel. Stel je hebt een groen fiche gepakt en er wordt Toru geroepen, dan probeer je de groene draak te pakken. Wie een draak te pakken krijgt, verdient daarvoor één punt. Maar wie een draak te pakken krijgt in de kleur van zijn fiche verdient zelfs twee punten. Het is dus niet alleen een kwestie van snel reageren, maar ook in de gaten houden waar de draak van jouw kleur staat.
Strafpunten
Voor de gevorderde Toru-speler is er een variant op het basisspel. In deze variant worden strafpunten uitgedeeld. In het spel zitten drie stermuntjes. En deze wil je alledrie op je rekje hebben, of juist helemaal niet...